دسته‌بندی نشده

کاربرد آینه در  فنگ شویی

شاید درباره فنگ‌شویی چیزهایی شنیده باشید. «فنگ شویی» ازجمله باورها و رسوم اهالی شرق آسیا است و بر قرار دادن هر وسیله در جای خود، در منزل و محیط کار تاکید دارد و هدف از آن انتقال و وارد کردن انرژی‌های خوب به محیط است.

فنگ‌شویی یک دانش باستانی که قواعدی درباره استفاده از لوازم خانگی هوشمند و نحوه قراردادن آن‌ها، برای هر محیط انتخاب رنگ‌های مناسب و همچنین استفاده از وسایل تزئینی گوناگون دارد.

هدف اصلی استفاده از فنگ‌شویی در فضای خانه باعث ایجاد انرژی مثبت که این کار سبب شادمانی، سلامتی، آرامش ساکنان می‌شود. به کار بردن آینه در فضای خانه یکی از عناصر فنگ‌شویی است که یک سری نکات زیر را در به کاربردن آینه در فضا را دارد:

  •  یک آینه دیواری مدرن مثل آینه‌های قاب‌دار که عمق بیشتری را به فضا می‌دهند و یا از آن‌ها به عنوان تابلو استفاده کنید.

  •  آینه زیبایی فضا را بازتاب و تاثیر آن ها را دوبرابر می‌کند. باید درمقابل قسمت‌های زیبای خانه آینه نصب شود.

  •  آینه دیواری در راهروهای بلند و باریک نصب کنید که ضمن روشن شدن فضا، انرژی مثبت بیشتری در آن قرار می‌گیرد.

  •  استفاده از آینه‌ها در فضاهایی که نور کمی به آن‌ها می‌رسد و حالت راکد و تیره‌ای دارند بسیار مناسب است.

  •  البته آینه ها نباید در مقابل تخت خواب نصب شود. برای نصب آینه دیوارهای محل تخت محل بهتری هستند.

  • از یک آینه دیواری مدرن با شکل گرد در سرویس بهداشتی می‌توانید استفاده کنید. این آینه تیزی خطوط، انحنای آینه و زوایای کابینت‌ها را کاهش و متعادل می‌کند.

  •  آینه‌های شکسته در اصول فنگ‌شویی به انرژی محیط ضربه می‌زند و حتما باید تعویض شود.

  •  در استفاده از آینه زیادروی نکنید زیرا باعث ایجاد استرس و یا سرگیجه می‌شود.

  • سطح آينه‌ها همیشه باید تمیز و بدون لک باشد.

نکات مهمی که باید در خصوص طراحی دکوراسیون محیط کار بدانید !

نکته

یک نکته خیلی مهم این است که باید محیط خانه به هم ریخته و نامرتب نباشد چون آینه این بی نظمی را بیشتر نشان می‌دهد.

پس باید همیشه خانه مرتب و منظم باشد. مضاعف کردن نور و زیبایی هدف نصب کردن آینه در خانه است.

همان‌طور که پیش‌تر هم عنوان شد دیگر محدودیتی در استفاده از آینه در طراحی داخلی وجود ندارد. شما می‌توانید از این وسیله در نقاط مختلف هر محیطی استفاده کنید.

شیک ترین دکوراسیون پاییزی با کدو تنبل | جذاب ترین چیدمان خانه در فصل رنگ ها

حالا چه به فنگ‌شویی اعتقاد داشته باشید یا نه، استفاده از ایده‌های آن می‌تواند، خانه، دفتر یا سالن کارتان را به محیطی جذاب و شیک بدل کند. فنگ‌شویی می‌گوید که آینه نماد عنصر آب در منزل است و می‌تواند در نقاط مختلفی از محیط قرار بگیرد.

آینه های‌ ممنوعه در فنگ شویی

شاید برایتان جالب باشد که نباید از برخی آینه‌ها به منظور فنگ شویی استفاده کنید. استفاده از انواع کدر، شکسته و تاب دار آینه در فنگ شویی منزل اصلا گزینه خوبی نیست. آینه‌های تکه‌تکه‌ای که مانند موزاییک به یکدیگر چسبیده شده‌اند نیز اصلا مناسب نیستند.‌ همچنین اگر آینه‌هایی دارید که نوک‌ تیز دارند، نباید در فنگ شویی از آن‌ها استفاده کنید؛ بلکه باید از آینه‌ای یک‌تکه و صاف و بدون اعوجاج استفاده کنید.

دقت کنید اگر در خانه آینه‌هایی از این دست دارید نگران‌ نشوید. آینه‌های ممنوعه را فقط نباید در نقاطی که از نظر فنگ شویی حائز اهمیت هستند، قرار دهید. در غیر این صورت وجود آنان در منزل مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

کاربرد آینه در فنگ شویی

حال که با جایگاه آینه در فنگ شویی آشنا شدید، بد نیست بدانید که چه کاربردهایی برای آن در نظر گرفته شده است. البته آینه دکوراتیو و کاربردهای آن بسیار متنوع و گسترده است؛ با این حال ارتباط کاربرد و مکان آینه در فنگ شویی در موارد زیر خلاصه می‌شود.

تسلط بر همه نقاط

اولین ویژگی یک آینه این است که موقعیت فرماندهی شما را تثبیت می‌کند. وجود یک آینه در آشپزخانه یا در اتاق خواب اجازه می‌دهد تا پشت سر خود را نیز ببینید و تعادل ایجاد کنید. بهتر است از آینه محدب برای میز کار، سینک ظرفشویی و اجاق گاز استفاده کنید تا همه جا به سادگی دیده شده و اتصال آن نیز با سهولت انجام شود.

قانون استفاده از آینه در فنگ شویی اتاق خواب عقیده دارد در این محل باید آینه ایستاده قرار داد تا بتوان در هنگام دراز کشیدن نیز به همه تخت و قسمت پشتی اتاق تسلط داشت.

افزایش عشق

قرار دادن آینه در برخی نقاط مانند نزدیک میز ناهارخوری باعث می‌شود که در هنگام غذا خوردن عشق و محبتی که در بین اعضای خانواده وجود دارد، منعکس شده و دو چندان شود. به این ترتیب انرژی حمایتی افزایش پیدا می‌کند.

ثروت بیشتر

اگر یکی از آینه‌ها به نحوی قرار بگیرد که بتواند شعله اجاق گاز را نشان دهد، ثروت به سمت شما سرازیر خواهد شد. هر چه تعداد شعله‌ها بیشتر باشد، ظرفیت جذب رفاه بیشتر است و ثروتتان افزایش پیدا می‌کند.

ایجاد هماهنگی

یکی از ویژگی‌های آینه گرد در فنگ شویی این است که اگر آن را در اتاق خواب قرار دهید، می‌تواند باعث شود کسانی که تصویر آن‌ها در این آینه منعکس شده، با یکدیگر هماهنگ‌تر شوند. از آنجا که آینه گرد لبه‌های تیز و خشن ندارد، رابطه را بهتر می‌کند و کدورت‌ها را از بین می‌برد‌.‌ البته شرط اصلی این است که آینه در جای خود محکم شده باشد و هر دو نفر با محل آن‌ مشکلی نداشته باشند. بهترین محل نصب آینه در فنگ شویی در قسمت بالایی تخت است که می‌تواند انرژی را متمرکز کرده و به سر زوج بتاباند.

محل قرار دادن آینه در فنگ شویی

برای اینکه انرژی مورد نظر شما از جهت درستی حرکت را آغاز کرده و به سمت مناسب ادامه مسیر بدهد، لازم است برای نصب آن به برخی از نکات زیر دقت کنید:

  • اگر اتاق یا هال نورگیر نیست، برای جذب نور اضافی یک آینه صاف قرار دهید تا نور و انرژی بیشتری در فضا جریان داشته باشد.

  • وقتی روبه‌روی در ورودی منزل قرار می‌گیرید، آینه باید در سمت راست شما باشد تا فرصت‌های جدیدی در زندگی شما جریان پیدا کند.

  • در صورتی که در ورودی اتاق‌ها یا راهرو، پله به سمت پایین وجود دارد، حتما روبه‌روی پله‌ها یک آینه‌ مربع نصب کنید. آینه کاری دیوار راهرو و مزایای آنشامل حذف نمادین دیوار و بازگرداندن تعادل به فضا می‌شود.

  • وجود ستون یا سقف کوتاه باعث سنگینی در زندگی هستند. سعی کنید بر روی آن‌ها یک‌ آینه گرد نصب کنید به نحوی که یک چهارم آن را بپوشاند. در نتیجه‌ سنگینی فضا از بین خواهید رفت.

  • روی دیوار داخلی خانه یک آینه نصب کنید تا خانه بزرگ‌تر به نظر برسد. با این کار به صورت نمادینخانه را چند برابر کرده، کوچکی منزل را می‌پوشانید و نواقص آن را رفع می‌کنید.

  • در صورتی که منزل شما در تقاطع T شکل قرار گرفته، انرژی منفی به سمت شما با شدت بیشتری کشیده می‌شود. برای بازگرداندن تعادل، یک آینه هشت ضلعی که به آن باگوآ می‌گویند‌، جلوی درب نصب کنید.

آینه کاری منزل طبق اصول فنگ شویی

در این مقاله درباره مفهوم آینه در فنگ شویی مطالعه کردیم و یاد گرفتیم که در قسمت‌های مختلف منزل، بهتر است از چه نوع آینه‌ای استفاده کنیم. فنگ شویی یکی از آموزه‌هایی است که این روزها طرفداران بسیار زیادی دارد.‌ طبق اصول این آموزه، انرژی مثبت باید در خانه به جریان درآید که شامل استفاده از آینه نیز می‌شود.

تجربۀ شما از به‌کاربردن آینه در منزل چیست؟ ترجیح می‌دهید از آینه دکوراتیو در کدام قسمت خانه استفاده کنید؟ لطفا از دانسته‌ها و تجربه‌های خود برایمان بنویسید؛ شاید که پیام‌های شما برای خوانندگان دیگر راهنمای مفیدی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *